Languages
Social media

Contiweb

Uitdaging

Contiweb is wereldwijd leider in de ontwikkeling, productie, verkoop en ondersteuning van state-of-the-art web offsetdrukpersen en randapparatuur. Voor een breed scala aan commerciële verpakkings- en drukwerktoepassingen levert Contiweb de perfecte oplossingen. Als dochteronderneming van Goss International wilde Contiweb zich in 2017 (opnieuw) als merk onder de naam Contiweb onafhankelijk in de markt manifesteren. IMAGE-IN werd gevraagd om deze herpositionering en re-branding vorm te geven, uit te voeren en te begeleiden.

Concept

Contiweb levert wereldwijd state-of-the-art apparatuur. Innovatieve techniek, hoge kwaliteit en uitstekende service zijn belangrijke ingrediënten. Maar het zijn de werknemers van Contiweb die aan de basis van het succes staan. “Humanizing the brand” was daarom een belangrijk uitgangspunt bij de herpositionering.

Creatie

Een gezamenlijke analyse vormde het uitgangspunt voor de complete metamorfose van Contiweb. IMAGE-In ontwierp de nieuwe huisstijl, inclusief logo en de nieuwe tagline: Solutions to Impress. In het kielzog daarvan ontwierpen we de website, produceerden we de imagefilm en gaven we alle andere communicatie-uitingen een eigen Contiweb uitstraling.

Resultaat

De nieuwe, zeer herkenbare identiteit wordt door het hele bedrijf omarmd. En is, natuurlijk minstens zo belangrijk, in de markt zeer enthousiast ontvangen.